Silje Morlandstø deler sine erfaringer med bruk av coach

Publisert torsdag 10. november 2011, av CoachMagasinet, i Suksesshistorier

1. Kan du først fortelle litt om hvem du er?

De siste fem årene har jeg jobbet i NextGenTel, og før det tok jeg en bachelorgrad i Språk og informasjon ved Universitetet i Bergen. Jeg kommer opprinnelig fra Bømlo, men er snart på tiende året i Bergen. I NextGenTel jobber jeg som teamleder, og fra august i år også som Kundeombud. Utenom jobb er jeg blant annet engasjert i nettverket Ambisjon (www.ambisjon.com ).

2. Hvordan kom du i kontakt med en coach?

NextGenTel har fokusert på coaching, og vi er så heldige at vi har en egen sertifisert coach i firmaet, Mona Pettersen. Vi fikk benytte henne mens hun studerte, og nå når hun er sertifisert har jeg faste timer som jeg har svært god nytte av, både i stillingen som teamleder og som Kundeombud.

3. Hvordan opplevde du timene sammen med coachen og hva gjorde disse med deg?

Jeg har opplevd at jeg har fått klarlagt litt «gråsoner»; man lærer mye om seg selv under en coachingtime. Det jeg synes er mest interessant er at man får satt ting i perspektiv, og ser sammenhengen mellom hvordan man er, hvordan man handler, og hvorfor man reagerer på ulike måter.

4. Hvordan har livet ditt endret seg etter samtalene med coachen din?

Jeg er mer sikker i det jeg gjør, og jeg vet hvorfor jeg handler på spesifikke måter. Dette gjør at det blir enklere å ta ulike valg, og å stole på at magefølelsen er riktig.

5. Hvilken tilbakemelding vil du gi til din coach?

Mona er flink til å ikke være for farget av at hun kjenner meg fra før. I tillegg stiller hun gode spørsmål som setter i gang en tankeprosess videre.

6. Hva vil du si til andre som er i samme situasjon som du var i før du oppsøkte en coach?

Jeg var ikke tvil om at jeg ønsket å forsøke en coachingtime før første gangen, selv om jeg ikke var helt sikker på hva jeg gikk til. Det er uansett verdt å prøve, for en god coach vil alltid gi deg noe igjen for timen.

Kommentarer