Hva er hva i sosiale medier?

Publisert fredag 2. mars 2018, av CoachMagasinet, i DNCF-konferansen, Selvutvikling, Verktøykasse

Nina Furu, veteran innen markedsføring på sosiale medier kommer til årets DNCF-konferanse.

Det er ikke lett manøvrere seg gjennom sosiale mediers verden for å finne den rette måten å markedsføre seg på. Hva er de enkelte medienes egenart og hvordan kan vi som coacher bli best synlige der ute?

– Det gjelder å vite hva man vil oppnå på sosiale medier og hvilket fotavtrykk du ønsker å sette, sier Nina Furu i Webgruppen.

Vi møter Nina Furu på årets DNCF-konferanse. Nina startet nettredaktørskolen i 2003 og er en rådgiver og foredragsholder innenfor webkommunikasjon og sosiale medier. Hun er en veteran i faget og kan vise til kurs og foredrag i inn- og utland. På årets DNCF-konferanse skal Nina gi oss tips og råd til hvordan vi kan bruke sosiale medier på en bedre måte.

– De forskjellige mediene har sine egenarter som det kan være greit å vite om, kall det gjerne knagger. Vi har jo nettsider, e-post, blogger, Facbeook, Instagram, Linkedin – og ikke minst Google – og hva kan gjøre hva i din markedsføring? Det er noe av det jeg ønsker å snakke om på konferansen.

– Det handler om tilstedeværelse i sosiale medier og at din merkevare må tydeliggjøres. Jeg liker å si at det handler om å kunne «småprate» med følgerne dine, legge ut litt om stort og smått og det som interesserer deg, og så fortsette samtalen. Og ikke minst lytte. Det er like viktig å kunne følge med på hva dine følgere liker i det du legger ut. Nettopp for å kunne finne ut hva som skal til for å vekke oppmerksomhet.

– Jeg gleder meg til konferansen, og til å dele det jeg har. I tillegg ser jeg frem til å høre deltagernes erfaringer med sosiale medier. Sammen blir vi sterkere, avslutter Nina.

Nina Furu og mange andre dyktige foredragsholdere møter du på DNCF-konferansen.

Les mer om konferansen her:

 

Kommentarer